Journey.bg - Българският туристически портал
Русская версия English version
Администрация агенции
Търсене

Витрината - нещо повече от визитна картичка на офиса
Дата: 2006-01-02

Търговската улица и множеството преминаващи по нея потенциални потребители са първата предпоставка за взаимодействие между потребител и продукт. Витрините на офисите са основата на това взаимодействие. Те са не само визитната картичка на фирмата и марката, но и най-силната реклама при избор измежду множество подредени една до друга туристически агенции на търговската улица.

Ефектната витрина има способността да привлече вниманието не само на целенасочените клиенти, които избирателно посещават туристическите офиси, но дори на онези случайни минувачи, забързани в ежедневните си задължения. Витринната реклама цели да привлече вниманието, да обещае преживяване и настроение.

Подборът на дестинации, начинът, по който те са аранжирани и посланието, което носят, е първото впечатление от запознанството с клиента. Според начина на аранжиране на предложенията за пътуване витрините могат да носят различно послание и да постигат различни цели.

Витрини на известните туристически фирми като Балкантурист, Алма Тур или Сънлайт Травел пресъздават преживяване и успешно успяват да вдъхнат живот, емоция и настроение на офертите, които продават. Те пресъздават реални състояния за пътуването, културните обекти и анимациите на място, като превръщат витрината в сюжет. Така, освен че даряват емоция, те провокират туриста да открие личното преживяване и представата за конкретната дестинация. Такива витрини пресъздадат културата на марката и идентичността на туристите, които получават ваучера за пътуването.

Специализираните витрини показват различни екскурзии от една и съща група и имат за цел да информират потенциалните купувачи за наличното разнообразие. Характерни са за офисите, в които се продава определен регион или страна. Освен с разнообразието от оферти и техните цени, тази подредба дава възможност на потребителя да се запознае с допълнителна информация като местните забележителности, местата за пазаруване, включените анимации и т.н. Приоритетно място заема продуктът в промоция, който трябва да се забелязва отдалеч.

Комбинираните витрини дават възможност да се представят всички туристически оферти, които се предлагат от агенцията по много различни начини, в съответствие с цялостната визия на туристическата фирма. Много често такъв вид витрини са характерни и подходящи за автобусни и самолетни екскурзии в чужбина или морски и планински почивки в страната, в които дори малкият фамилен хотел Бащин кът в Копривщица може да бъде закупен за уикенда. Тези витрини обикновено са много привлекателни, защото дават бърз безплатен съвет за актуалните почивки и още едно предложение къде би могъл да отдъхне потребителят.

Смесените витрини, на които се излагат всички оферти от различно естество, все повече отстъпват място на онези, които привличат внимание със своята изключителна семплост. Обикновено те носят посланието за елитно пътуване и изтънченост, неприсъщи за масовия потребител. Те са по-малки, затъмнени са и не позволяват на всеки минувач да се докосне до уникалността на предложението. Цените никога не се излагат. Уникалността е безценна.

Масовият потребител със сигурност ще се впечатли повече от т.нар. открити витрини, които са широки, светли и дават възможност да бъдат видяни всички дестинации на агенцията. Офертите по тези витрини са оцветени по направления и е задължително да се поставят цени, особено ако е достатъчно видима разликата в цената вследствие на промоция, чартър или групово пътуване.

Важна роля в позиционирането на офертите на витрината играе възможността предложенията да са подредени по начин, който позволява те да бъдат видени по градове. Населените места се изписват с едър четлив шрифт, който позволява лесно да бъдат забелязани от минувачите, които почти винаги минават покрай витрината и почти никога срещу нея.

Основно преимущество на витринната реклама е възможността да се описва програмата на пътуването. Не се препоръчва да се задържат предложения с изтекла дата или за които местата са се изчерпали, или не се продават в този офис на фирмата. Много често потребителят влиза в офиса, защото е бил привлечен от конкретна екскурзия, която е видял на витрината и липсата на точно това пътуване би го разочаровало.

Съществен момент за постигане на ефективна витринна реклама е процесът по обновяване на витрините. Той се определя до голяма степен от мащабите на населените места. В по-големите градове обновяването се препоръчва да става на 7-10 дни, а в по-малките градчета препоръчваме да подновявате списъка с екскурзии един път на две седмици.

Витрината, като всяко друго рекламно средство, се оказа достатъчно ефективна, особено когато напълно промени универсалното си предназначение и провокира с неочаквана изненада. Горещо препоръчваме да сключвате договори с новооткрити хотели или обекти, за който се шуми в медиите. Поставете офертата на видно място на витрината и клиентът със сигурност ще бъде привлечен. Така витрината на вашия офис ще бъде в тон медийните настроения на туриста.

Георги Душкин


Печат на офертатаПечат
Journey.bg предоставя информацията от Вашите материали възможно най-точно, но не поема отговорност за причинени вреди или неудобства при ползването й. Препоръчваме преди да предприемете пътуване да потвърдите със съответните институции важната информация като: визов режим, застраховки, здраве и безопасност, митници, транспорт и пр.

 
главна | търсене | новини | за нас | реклама | за членове
Journey.bg | Документи | Витрината - нещо повече от визитна картичка на офиса
© 2000-2017 Journey.bg. Всички права запазени.