Journey.bg - Българският туристически портал
Русская версия English version
Администрация агенции
Търсене

Кого да назнача на работа?
Дата: 2003-10-29

Назначаването на топли и ведри хора, с нагласа да обслужват клиента с уважение и внимание, е основен компонент на успеха в съвременния туристически отрасъл. Ако те отсъстват от офиса, няма значение колко обучения ще проведе собственикът на туристическата фирма, какви стандарти ще наложи, но няма да предложи на гостите си незабравимо преживяване.

Привличането и задържането на високо квалифицирани служители, професионалисти в професията, предопределя качеството на предлаганите услуги, както и възможностите за постигане на истинско гостоприемство, което ще спечели доверието и лоялността на клиентите.

Проблемът с нивото на кадрите в туристическия бизнес е все по-осезаем, но може би по-сериозна заплаха е липсата на професионално отношение, привързаност, всеотдайност и положителна нагласа за работа в сферата на гостоприемството. Изборът на подходящ персонал далеч не се състои само в запознаване с автобиографиите и мотивационните писма на кандидатите. Дори в личен разговор мениджърът може да бъде подведен и да си извади грешни изводи за човека срещу него.

Как да се преодолее тънката граница между истинския и добрия кандидат?

В много случаи дори професионалната помощ на консултантска фирма не помага за правилното решение при подбора на персонал. Тя Ви предоставя възможности за по-ефективни управленски решения, защото изследва и отчита не само професионалния опит и качества на кандидатите за работа, но и техните личностни особености, поведение и нагласи. Консултантските фирми предлагат професионална помощ единствено при подбора на скъпо платен хотелски и ресторантски персонал – предимно мениджъри и кадри за висшите нива в йерархията на обслужването.

Като стандартна процедура се наемат психолози и специалисти в областта, които провеждат необходимите интервюта и атестиране с кандидатите за работа, като преценката им се базира, както на детайлно познаване на нужните квалификации и нагласи за работа в сферата, така и на конкретните изисквания, които произтичат от спецификата на конкретния бизнес. В страната функционират дузина консултантски къщи, специализирани в сферата на ресторантьорството и хотелиерството, което обуславя по-задълбочени познания за специфичните изисквания в бранша, както и с по-детайлно познаване нуждите на потенциалните кандидати и на работодателите.

Добрият служител е не само професионалист, той е личност с уникални и индивидуално специфични качества, които го правят ценен ресурс, допринасящ за постигане на фирмен успех:

  • силно мотивиран в работата
  • лоялен към фирмата
  • професионалист в обслужването
  • отнасящ се с внимание, уважение и загриженост към нуждите на клиента
  • споделящ фирмените възгледи за успеха на бизнеса
  • професионално и лично ангажиран със задачите, които са му поставени
  • компетентен в сферата на услугата, за която е нает

Продължителността на подбора зависи от срока на назначаване, от обявената позиция, както и от наличието на заинтересовани от позицията кандидати.

Десет практически съвета:

  1. Назначавайте всички новопостъпили служители с тримесечен изпитателен срок.
  2. Никога не обявявайте таванът на трудовото възнаграждение от първия месец!Новопостъпилият служител трябва да го изработи (заслужи).
  3. Не се предоверявайте на препоръки, рекомендации, ходатайства! В половината от случаите бившият работодател цели да се освободи без ексцесии от неудобен кадър.
  4. Избягвайте да се обвързвате трайно с кандидати, сменящи местоработата си всяка година.
  5. Проведете минимум три практически теста на кандидата в реални условия при работа в екип и с реални клиенти.
  6. Открийте реалният потенциал на новопостъпилия. Нерядко уменията му в паралелна сфера са по-добри от тези на дългогодишен кадър. Възможната рокада би ли повишила ефективността на офиса?
  7. Намерете повод да изпитате лоялността на новопостъпилия. Резултатът от екперимента ще ви облекчи от излишни нерви и фирмени загуби.
  8. Следете или определете служител, който да наблюдава как новопостъпилият уплътнява свободното време между текущите задачи, води ли често лични разговори по служебните телефони, получава ли постоянно съобщения по ICQ, оставя ли недовършена работа след края на работното време. Изяснете причините.
  9. Имате ли съмнения в нелоялност на новоназначен служител, незабавно се консултирайте с юриста на фирмата и потърсете нов кадър.
  10. Придържайте се към Кодекса на труда. При добър прочит той ще ви защити.

Печат на офертатаПечат
Journey.bg предоставя информацията от Вашите материали възможно най-точно, но не поема отговорност за причинени вреди или неудобства при ползването й. Препоръчваме преди да предприемете пътуване да потвърдите със съответните институции важната информация като: визов режим, застраховки, здраве и безопасност, митници, транспорт и пр.

 
главна | търсене | новини | за нас | реклама | за членове
Journey.bg | Документи | Съвети | Кого да назнача на работа?
© 2000-2017 Journey.bg. Всички права запазени.