Journey.bg - Българският туристически портал
Русская версия English version
Администрация агенции
Търсене

Интернет рекламата
Дата: 2006-08-29

За едни отлив, за други прилив


"По-чисто, по-бяло, по-добро, по-красиво, по-секси! И по-евтино!" Ако чувате подобни фрази над 100 пъти за един уикенд и ако виждате "безупречно бели чаршафи", като затворите очи, то значи сте кандидати да влезете в списъка на антирекламно настроените зрители. Тези, които превключват телевизора или радиото на друга програма по време на рекламната пауза. Голяма част от същите тези хора обаче нямат нищо против да видят реклама под формата на закачлив банер на новинарски или портален сайт, докато преглеждат новостите от страната и чужбина или търсят информация по работа.

Защо ли във времена, когато рекламните специалисти с трудност се борят да задържат вниманието на потребителите, Google, Yahoo!, MSN и интерактивните агенции процъфтяват? Защо самите рекламодатели увеличават бюджетите си за интернет за сметка на телевизионната или радиореклама? Защо във времена, когато доброто позициониране на продуктите задължително трябва да мине през обратната връзка от потенциалните потребители, повечето проучвания и информация се събират от маркетолозите онлайн?

Отговорът е ясен: защото интернет е интерактивна медия и рекламата онлайн е доброволна. Защото забързаната, задъхана, работеща публика няма време и желание да се отпусне пред телевизора и да изчака рекламите. Защото от своя страна рекламиращите знаят какво получават в замяна.

В противовес на това интернет рекламата дава право на избор. Разгледано в дълбочина, това твърдение разкрива не само възможността, която една реклама в интернет дава на потребителя да реши дали да се "занимае" с нея или не, но и да разпредели сам времето си. На публиката й харесва да има властта да реши дали да кликне на даден рекламен банер и дали да го стори преди, след или докато чете дадена статия или разглежда уебсайта, на който тече рекламата.

Другото предимство на онлайн рекламата е, че тя е интерактивна. Това е една от важните причини все повече бюджети да се отделят за нея. Интерактивността не се изразява само в анимираното движение на красива банер реклама, а в опцията един потребител да извърши дадено действие, след като кликне върху банера. Тоест, всяко малко банерче въвлича потенциалния клиент в един "диалог" с марката и продукта. Клик на банер може да отведе този потребител на интересна инициатива. Това може да бъде игра, в която той да остави свои данни и да прекара няколко минути с даден продукт или услуга. Може да бъде тест, който чрез награди или интересно съдържание да стимулира посетителя да го попълни. Така рекламодателят събира обратна информация от клиентите си за това, което продава, разбира мнението им за своите марки, оценява познанията на таргет групата си. Може да се приложи също и вайръл кампания, която кара потребителите да препращат един на друг интересно съобщение, покрай което минава и леката, ненатрапчива реклама. Съответно, използвайки възможностите за интерактивност на интернет, рекламодателят получава много повече от "облъчване" на публиката, той получава контакт с нея, и то без да я "нервира".

И не на последно място: рекламодателят знае за какво плаща. Интернет рекламата в България обикновено се заплаща като цена на 1 000 импресии/излъчвания без значение кога потребителите ще видят даден банер. Рекламодателят не плаща на база рейтинг. Пиковите часове нямат значение. Той заплаща за своите 1 000 души, на чийто екран се е заредил банерът. След протичане на кампанията е ясно точно колко хора са кликнали на банера, колко са се регистрирали в играта/инициативата, какви са те, какви са техните данни, колко време са прекарали с марката/продукта/услугата.


Печат на офертатаПечат
Journey.bg предоставя информацията от Вашите материали възможно най-точно, но не поема отговорност за причинени вреди или неудобства при ползването й. Препоръчваме преди да предприемете пътуване да потвърдите със съответните институции важната информация като: визов режим, застраховки, здраве и безопасност, митници, транспорт и пр.

 
главна | търсене | новини | за нас | реклама | за членове
Journey.bg | Документи | Полезни | Интернет рекламата
© 2000-2017 Journey.bg. Всички права запазени.