Journey.bg - Българският туристически портал
версия за печат на принтер Пловдивска област Карта на БългарияИзбор по карта
Търсене

Карлово - хижа Равнец - връх Ботев

Пътеката тръгва от местността Бешбунар, през широколистна гора от дъб и габър. Пътеката е камениста и със слаб наклон. След около 150 метра тя се разклонява – по мостче над река Карамандра дясното разклонение се изкачва до хижата по рида Средната поляна. Пряката пътека се отделя преди мостчето и рязко завива на ляво и на запад. След късо разстояние на североизток тя бързо набира значителна височина и преодолява ниско връхче с площадка. От тук се вижда скалистата клисура на река Карамандра, извираща в местността Каварджаклийка.

Продължава се на север по Тънкия рът и се доближава до трасето на старата въжена линия. От това място с големи гранитни плочи се открива чудесна панорама към Карлово, долината на река Стряма и Средна гора. Пътеката се отдалечава от трасето на въжената линия и се доближава до скалистото речно корито. Отново започва да се изкачва нагоре, в северозападна и северна посока. Преминава се през стръмна горска полянка, минава се край съборена каменна кошара и се излиза над горския пояс. По стълбова маркировка се излиза на високи равни пасища, минава се край каменна чешма и се траверсира западния склон на река Карамандра. След завой вдясно се минава по дървен мост и се стига до хижа Равнец.

Пътеката продължава на север, към местността Карамандра, завива на североизток през букова гора и стига извора на реката. Все нагоре се пресича полянката Булката, вляво и на запад, в ниското остават Голям и Малък Башит. Пътеката се изкачва над местността Каварджаклийка, траверсира склон с иглолистна гора и излиза при стария разклон за хижа Васил Левски.

Пътеката за връх Ботев продължава в дясно и на североизток, прекосява стръмен дол, след който следва леко слизане. Пътеката преминава през извора Лъснатия тас, извива в подножието на сините камъни, леко се изкачва в посока на връх Белчу и с плавно слизане на север по полегати високопланински пасища достига възловата местност Дюза, където са разклоните за хижите Васил Левски и Рай. Пътеката за върха продължава из пасища на север-североизток, по западните тревисти склонове на Дериндере, преминава в подножието на самотни скали, пресича реката и с широка дъга на север обхожда вододела на Дериндере и Башмандра. Продължава се по източния склон на вододела, пресича се и Башмандра и се достига до плоския вододел между нея и река Хайдута – северно от уединената скална грамада на връх Кафадикили (Побитата глава). Почти по хоризонтал се минава през изворната област на река Хайдука и се стига до седловината при заслон Ботев. От тук, следвайки зимната стълбова маркировка, с десетки къси серпантини, край купчини камъни, плитки оврази и малки скалички се достига обширната равна поляна на връх Ботев.

Ангел Георгиев

форум на пътешественика
Няма мнения

Изпрати на приятел Изпрати на приятел

Journey.bg предоставя информацията от Вашите материали възможно най-точно, но не поема отговорност за причинени вреди или неудобства при ползването й. Препоръчваме преди да предприемете пътуване да потвърдите със съответните институции важната информация като: визов режим, застраховки, здраве и безопасност, митници, транспорт и пр.

1876 лв.
- ТУР -
АЗЕРБАЙДЖАН-ГРУЗИЯ8…

главна | търсене | новини | за нас | реклама | за членове
Journey.bg | България Туристически - Карлово - хижа Равнец - връх Ботев - Карлово, Пловдивска област, информация, история, култура, забележителности в Карлово, балнеология, екопътеки, маршрути, спорт в Карлово, снимки от Карлово, туризъм в Пловдивска област, настаняване в хотели в Карлово, Пловдивска област; частни квартири в Пловдивска област.
© 2000-2018 Journey.bg. Всички права запазени.