Journey.bg - Българският туристически портал
Търсене

Отново до Априлци

Пристигащата градушка

Пътят от София до Априлци се оказа по-дълъг, отколкото очаквах. Пристигнахме в началото на резервата към 11. Аз, непоправим оптимист, все още мислех, че може да се качим до върха и да слезем до вечерта. Само че качването до хижата ми дойде достатъчно нанагорно. С продължителност към 1.5 часа. Хубавото беше, че е в гора и поне слънцето не печеше. Лошото беше, че беше толкова стръмно, че ако нямаше въже по пътеката, на места все си бях паднала по нос. Все пак катеренето свърши и се озовахме при хижа Плевен. Не е лоша като условия за спане (все пак двойна стая на хижа си е лукс), кухнята е добра. Разубедиха ни с изкачването на върха следобеда ( и добре стана, защото по-късно валя градушка с големината на яйце, такова нещо не бях виждала). Следобедна дрямка, разходка по ливадите, игра билярд, вечеря и сън. Ранното ставане не беше проблем. Огледах се по поляната отзад за самодиви (все пак беше Еньовден).

Тръгнахме още преди 6 с идеята да слезем до обяд (пак твърде оптимистична). Като се изкачи първоначалния баир, следва равна тясна пътека по склона, след което отново катерене. Само в началото се минава през гора, после - слънце. Сутринта беше малко облачна и дори се опасявах да не ни вали, но после се изясни. И така - по слънцето, по баира... наоколо ливади до където ти стига окото (или до ръба на билото). Красиво си е в Стара планина, няма толкова камънак като в Рила. Да се чуди човек по тия ливади как ме загубиха. И пълзя си аз по една пряка пътечка към върха, толкова стръмна, че едва се задържам на моменти, духа си вятъра и аз започвам да замръзвам. И това към час.

До върха ръцете ми бяха доволно замръзнали, устните ми изгорели (в последствие се оказа, че и врата ми е изгорял). И така стигнах първа до върха. Но няма на кого да се похваля. На съседния баир гледам някакъв паметник. Отидох и него да видя. Стана ми по-добре като видях стадо диви коне. Но после ми стана по-зле, като видях стадо говеда на пътеката. Примирих се, че съм загубена. Тръгнах да се връщам. Тогава пък ме намериха. И ме облякоха. Пак ходене до паметника, снимки с конете, снимки на говедата (от по-далеч). Снимки по върха, пред станцията. И надолу по главната пътека. Мнооого обиколно. Разходка по ливадите, бърз обяд, преди да стигнем тясната пътечка. Слизахме по някаква алтернативна пътека, която трябваше да слезе направо долу без да се отбиваме до хижата. Май беше направо отвесна, още не знам как оцелях, и още ме болят коленете.

За разллика от качването, което беше почти по норматив, слизането беше два пъти по-бавно. Хубавото беше, че бързо навлязохме в гората и поне беше сянка. Лошото беше, че за първи път спрях и казах "Не мога повече". Само дето нямах никакъв избор. Трябваше да се сваля, та дори и търкаляйки се. Е, не се стигна до там, продължих си надолу бааавничко. Поне змии не срещнах. Имаше боровинки, само дето не им е сезона. Имаше и ягоди. Но и на тях не им е сезона. Като слязохме почти до долу и пътеката се превърна в приятна горска пътека с нормален наклон, аз едва се държах на краката си и не успях да се насладя на финалната разходка. В момента, в който си събух обувките и си размърдах пръстите със сетни сили, вече се почувствах оцеляла. Та... такива приключения в Джендемите около Априлци .

форум на пътешественика
Няма мнения

Изпрати на приятел Изпрати на приятел

Journey.bg предоставя информацията от Вашите материали възможно най-точно, но не поема отговорност за причинени вреди или неудобства при ползването й. Препоръчваме преди да предприемете пътуване да потвърдите със съответните институции важната информация като: визов режим, застраховки, здраве и безопасност, митници, транспорт и пр.

главна | търсене | новини | за нас | реклама | за членове
Journey.bg | България Пътеписи - Отново до Априлци - Балкан, Планини, информация, история, култура, забележителности в Балкан, балнеология, екопътеки, маршрути, спорт в Балкан, снимки от Балкан, туризъм в Планини, настаняване в хотели в Балкан, Планини; частни квартири в Планини.
© 2000-2018 Journey.bg. Всички права запазени.