Journey.bg - Българският туристически портал
Русская версия English version
Новини от бранша
Търсене


ПИШЕТЕ НИ !!!

За по-качествени туристически услуги
Редакцията не публикува само новини, които не са ни изпратени
Абонамент

 
 
820 лв.
Прага
МАГИЧНА ПРЕДКОЛЕДНА…
 
 
820 лв.
Прага
ПРЕДКОЛЕДНИ БАЗАРИ В…
Държава: 

Старите царства и Ноевият потоп са рекламата на България пред света

Дата: 20.11.2001

Ако България изиграе правилно PR играта и успее да създаде собствен имидж, с който да изпъкне пред съперниците си - съседите Гърция и Турция, тя има добър шанс да привлече широк кръг туристи от целия свят.

Новото правителство в България се опитва бързо да приложи на практика старата поговорка "Не се продава продукт, а имидж". "Фокусът ни не е върху обикновения "слънчев морски имидж" на българските черноморски курорти, а върху културата и историята на страната, които са толкова стари, но не толкова популярни, колкото гръцките", казва Димитър Хаджиниколов, заместник-министър на икономиката. Туристическата индустрия дава около 15% от БВП на страната. До края на годината министерството очаква чуждите туристи да надминат 2 милиона - 20% повишение в сравнение с миналата година. Но повече от 70% от туристите са посещавали морските курорти през летния сезон.

Сега някои местни туроператори умно експлоатират историческата тема за българските царства след широкото отразяване на връщането на бившия цар Симеон II като министър-председател на страната.

Друга нетрадиционна тема е Ноевият потоп. Миналото лято д-р Робърт Балард, откривателят на "Титаник", започна да изследва Българското крайбрежие, търсейки древни кораби и следи от цивилизация отпреди около 7000 г., когато се смята, че тук е имало гигантски потоп, вдъхновил мита за Ной. Една местна организация се възползва от възможността и предлага на туристи да пътуват със същия кораб, с който Балард търси следи от потопа. Но създаването на нов, нетрадиционен туристически имидж на страната няма да е лесно.

Преди 1990 г. е имало над 30 български туристически офиса в чужбина. Сега няма нито един. А бюджетът от $2,4 милиона за туристическа реклама на страната през 2002 г. е скромен в сравнение с $20 милиона, които са харчени годишно за туризъм през 80-те.

Пътешествие

Видяна общо: 556 рейтинг: 0.18





Journey.bg предоставя информацията от Вашите материали възможно най-точно, но не поема отговорност за причинени вреди или неудобства при ползването й. Препоръчваме преди да предприемете пътуване да потвърдите със съответните институции важната информация като: визов режим, застраховки, здраве и безопасност, митници, транспорт и пр.

 
главна | търсене | новини | за нас | реклама | за членове
Journey.bg | Новини | Старите царства и Ноевият потоп са рекламата на България пред света
© 2000-2017 Journey.bg. Всички права запазени.
почивки