Journey.bg - Българският туристически портал
Русская версия English version
Новини от бранша
Търсене


ПИШЕТЕ НИ !!!

За по-качествени туристически услуги
Редакцията не публикува само новини, които не са ни изпратени
Абонамент

 
 
820 лв.
Прага
МАГИЧНА ПРЕДКОЛЕДНА…
 
 
820 лв.
Прага
ПРЕДКОЛЕДНИ БАЗАРИ В…
Държава: 

Визово облекчение за турските туристи

Дата: 27.11.2014

Очаква се гостите от южната ни съседка да се увеличат с 10 %

Министерството на туризма разпореди на българските консулства в Турция, да издават двукратни и многократни тримесечни визи на турските туристи, които искат да посетят българските курорти в рамките на започналия зимен сезон.

През миналата седмица министър Николина Ангелкова обяви, че води разговори с колегите си от МВР и Министерството на външните работи, за да се облекчи визовият режим за туристи от съседните страни, които искат да почиват у нас.

По предварителни данни на ведомството се очаква ръст на зимния туристически сезон у нас с около 4-5 %, а най-много туристи се предвижда да дойдат от съседните ни страни - от Турция (ръст от 10 %), от Сърбия и Гърция (повишение от 5 %), от Македония и Румъния.

Информацията е била представена на поредната среща с бранша, която имаше за цел да обсъди предстоящите маркетингови инициативи за промотиране на България, като туристическа дестинация през следващата година.

На срещата са представени основните дейности, чрез които България ще се представя като туристическа дестинация - водещите борси и изложения, в които страната ще участва, интегрирани комуникационни кампании на целеви и стратегически пазари, бизнес форуми у нас и в чужбина. Ще има организирани и допълнителни мероприятия по време на съпътстващи събития – като българската изложба в Лувъра, Световната ски купа в Банско, през февруари-март, инициативи, свързани с избора на София за европейска столица на спорта, и други важни за имиджа на страната ни мероприятия, посочват от министерството.

На срещата бизнесът е поискал да бъде направен анализ на конкурентите предимства на България, което ще позвоява и за по-ясна и адекватна рекламна стратегия на страната, каквато в момента липсва. Браншът настоява за прозрачност на разходваните средства за реклама и отчет на ефективността на бъдещите дейности.

Ангелкова е поканила представителите на сектора до средата на следващата седмица да дадат конкретни предложения, за това как да се използват средствата за национална туристическа реклама за 2015 г.

Представители на браншовите организации са поканени и да участват в нормативните документи, които предстои да се подготвят. В момента не са изготвени необходимите наредби към Закона за туризма, като това беше и една от причините през миналия месец част от сектора да изрази възражения срещу назначаването на зам.-министър Бранимир Ботев. Другите основни мотиви бяха блокираните средства за туризъм по европейски програми в последните 15 месеца, липсата на адекватно планиране и концепция за развитие на бранша, отсъствието на конструктивен диалог с неправителствените организации от туристическата индустрия.

След позицията на сектора министърът на туризма Николина Ангелкова заяви, че очаква заместникът й да се оттегли заради недоволството на много от организациите в бранша от назначаването му.

Видяна общо: 219 рейтинг: 0.22





Journey.bg предоставя информацията от Вашите материали възможно най-точно, но не поема отговорност за причинени вреди или неудобства при ползването й. Препоръчваме преди да предприемете пътуване да потвърдите със съответните институции важната информация като: визов режим, застраховки, здраве и безопасност, митници, транспорт и пр.

почивки