Journey.bg - Българският туристически портал
Русская версия English version
Новини от бранша
Търсене


ПИШЕТЕ НИ !!!

За по-качествени туристически услуги
Редакцията не публикува само новини, които не са ни изпратени
Абонамент

Държава: 

ПринтКом 2013

Дата: 16.05.2013
Организатор на изложението ПринтКом 2013 е Международен панаир Пловдив, заедно със Съюза на печатарската индустрия в България и Принт енд Пъблишинг
Изложението ПринтКом 2013 продължава до 18 май в Международен панаир Пловдив

Е-платформи за обществени поръчки стопяват загуба от 1 милиард лева

"Заради тромави административни процедури се губят 20% от средствата, които държавата отделя за обществени поръчки, или един милиард лева годишно" - съобщи Елеонора Николова, директор на Центъра за превенция и противодействие на корупцията и организираната престъпност (БОРКОР), на презентация в рамките на изложението за печатна комуникация ПринтКом 2013, което се провежда в Международен панаир Пловдив.

Още в деня на откриването – 15 май, то посрещна с 27 % повече посетители, в сравнение със старта на предишното издание. Големият интерес се дължи на новостите от света на печатарската индустрия и на проявите от деловата програма. Част от нея бе и представянето на електронните платформи за обществени поръчки, с които трябва да се ограничи корупцията, да се подобри качеството на публичните услуги и да се намали цената им.

"Всяка година у нас се харчат 4-4.5 милиарда лева за обществени поръчки, но 1 милиард от тях потъва, а това може да се предотврати чрез електроннизация на процеса. Електронните платформи скъсяват времето за възлагане, увеличават прозрачността, намаляват корупцията, поясни тя. До 2016 г. всички държави от Европейския съюз трябва да минат на електронна система за поръчки.
Новият модел на БОРКОР е отговор на проучване, което открило над 300 слаби места в сферата на обществените поръчки. Срещу всяко от тях сме предложили превантивни мерки.
Съвместно с браншовите организации ще бъдат разработени стандарти за добро изпълнение, за да се отстранят случайните играчи, които са готови да дават подкупи, за да печелят поръчки. Е-регистър ще дава информация за всички дейности и документи, свързани с процедурите. На електронен аукцион фирмите ще подават оферти онлайн, както на стоковата борса, а в края ще се избира доставчик. В системата има каталог с параметри и цени на стоки и услуги. Платформата за електронни търгове ще направи процеса по-прозрачен, а секторите за мониторинг и за сигнали за нередности ще подобрят контрола.
С въвеждането на тази система ще се неутрализират слабите места в обществените поръчки, ще се предлагат по-качествени и по-евтини публични услуги" - обобщи Елеонора Николова на презентацията в рамките на ПринтКом 2013.

Деловата програма на изложението продължава на 17 май със семинарите ”Опаковки и печат - съвременна техника и технологии” и „Рекламна фотография“. Посетителите ще могат да се запознаят и с новите технологии, машини и материали в експозициите на директни и представени изложители от 19 държави - производители и дистрибутори на печатарска техника и технологии, материали и машини за възпроизвеждане и размножаване, хартии и картони, настолни издателски системи, печатници, рекламни агенции и издателства.

Посетителите специалисти са заявили най-голям интерес към рекламните материали (37 %), следвани от полиграфическите изделия (29 %) и услуги (26 %), печатарските машини (25 %), хартиите и картоните (25 %), опаковките (18 %), дигиталната реклама (16 %) и издателската дейност (16 %). Собствениците, предприемачите и представителите на висшето управленско ниво са най-голямата част от посетителите (36 %).

ПринтКом продължава до 18 май, в палата 11, която е отворена от 9 до 18 ч., в последния ден – от 10 до 14 часа. Посетителите имат достъп до изложението след регистрация он-лайн, в сайта на Международен панаир Пловдив, организатор на изложението заедно със Съюза на печатарската индустрия в България и Принт енд Пъблишинг.

Катя Янева, Пловдив

Видяна общо: 294 рейтинг: 0.17





Journey.bg предоставя информацията от Вашите материали възможно най-точно, но не поема отговорност за причинени вреди или неудобства при ползването й. Препоръчваме преди да предприемете пътуване да потвърдите със съответните институции важната информация като: визов режим, застраховки, здраве и безопасност, митници, транспорт и пр.