Journey.bg - Българският туристически портал
Русская версия English version
Новини от бранша
Търсене


ПИШЕТЕ НИ !!!

За по-качествени туристически услуги
Редакцията не публикува само новини, които не са ни изпратени
Абонамент

Държава: 

Тандем представя новата марка колбаси и деликатеси "Хан Аспарух"

Дата: 10.11.2011

Министърът на земеделието и храните Мирослав Найденов пръв опита шпек от конско месо

ТАНДЕМ – В ООД представя нова марка колбаси и деликатеси, носеща името „Хан Аспарух” по време на тазгодишното изложение Месомания. Министърът на земеделието и храните Мирослав Найденов пръв опита конски шпек Хан Аспарух. Министърът хареса колбаса и каза, че конското месо е полезно. От вкусния салам опитаха и изпълнителния директор на Българската агенция по безопасност на храните (БАБХ) Йордан Войнов и директорът на дирекция „Контрол на храните” в БАБХ Любомир Кулински.

Шпекът е от втората партида, пусната специално за посетителите на специализираното изложение ден преди старта му. С появата си „Хан Аспарух” предизвика голям интерес у потребителите. Месец преди изложението в избрани търговски обекти тестово бяха разпространени лимитирани бройки конска пастърма и конски шпек, които изчезнаха от магазините за по-малко от седмица. Производителят отдава интереса към „Хан Аспарух” на повишената потребителска култура и разбирането на ценителите на гурме храната за високата хранителна стойност, неподражаемите вкусови качества и полезните свойства на конското месо.

Шпекът, който ще могат да си купят гостите на Месомания, е балансирана комбинация от свинско и конско месо, чийто вкус е облагороден от микс подправки. По външен вид се отличава от останалите колбаси с малко по-тъмен цвят, на вкус прилича на телешкото, но с едва доловима сладка нотка. Конското месо е по-полезно от телешкото, защото е по-богато на белтъчини и съдържа 2 пъти по-малко мазнини и по-малко холестерол. Богато е на фолиева киселина, витамин B12 и цинк. В него се съдържа повече желязо, отколкото в спанака. Има добро съотношение на омега-3 и омега-6 мастни киселини. Редица лекари, диетолози и готвачи препоръчват конско месо на хора, които избягват мазни храни, както и на спортисти и на анемични хора.

Производителят пояснява, че конското месо е деликатес в различни краища по света и е на особена почит в държави с богати гурме традиции като Италия и Франция. България също има традиции в консумацията на конско месо, макар и позабравени. Легендата разказва, че прабългарските конници нарязвали на широки ивици сурово конско месо и го поставяли под седлата си. Яздейки, притискали осоленото от потта на коня месо. Като спирали на бивак, изваждали и ветреели на въздуха чудното мезе. Вдъхновена от легендата, марката носи името на първия български владетел. В момента „Хан Аспарух” произвежда конски шпек, конска пастърма и конска луканка по съвременни технологии, като луканката и пастърмата ще влязат в серийно производство преди коледните празници.

Първите продукти под марката са от нетрадиционен вид месо. Освен различния вкус на конското, потребителите скоро ще могат да опитат и познати български колбаси и деликатеси от свинско и говеждо месо под марката „Хан Аспарух”.

Видяна общо: 1008 рейтинг: 0.31





Journey.bg предоставя информацията от Вашите материали възможно най-точно, но не поема отговорност за причинени вреди или неудобства при ползването й. Препоръчваме преди да предприемете пътуване да потвърдите със съответните институции важната информация като: визов режим, застраховки, здраве и безопасност, митници, транспорт и пр.

 
главна | търсене | новини | за нас | реклама | за членове
Journey.bg | Новини | Тандем представя новата марка колбаси и деликатеси "Хан Аспарух"
© 2000-2020 Journey.bg. Всички права запазени.