Journey.bg - Българският туристически портал
Русская версия English version
Новини от бранша
Търсене


ПИШЕТЕ НИ !!!

За по-качествени туристически услуги
Редакцията не публикува само новини, които не са ни изпратени
Абонамент

Държава: 

Търсят инвеститори за пристанищата в Русе, Видин и Несебър

Дата: 14.09.2011

Концесията на още няколко пристанища подготвя министерството на транспорта. От ведомството са обявили обществени поръчки за фирми, които да направят концесионни анализи за части от пристанищата Русе и Видин, както и за пътническото пристанище в Несебър. Досега подобни процедури са открити за порт Лом, както и за терминалите в Тутракан и Никопол.

Пристанищата са в списъка на министерството за обекти, за които ще се търсят частни инвеститори. Вече беше намерен такъв за един от терминалите на пристанище Бургас. Български Морски Флот беше единственият кандидат-концесионер и вече управлява терминала. Така остава да започне подготвителна процедура само за терминалите на пристанище Варна, които също са в списъка на министерството.

Последните обяви на сайта на ведомството са за подготовка на концесията на терминалите Запад и Център на пристанище Русе. Русе-запад е товарно пристанище, което се използва за насипни и генерални товари. Терминалът е един от трите на пристанище Русе, като обаче през него минават по-малко товари,отколкото през Русе-изток. Отчетът за първите шест месеца на годината на държавното дружество Пристанище Русе, което управлява порта, показва, че за периода през Русе-запад са преминали около 68.5 хил. тона товари. За сравнение - на Русе-изток са натоварени и разтоварени 393.4 хил. тона. Основните стоки, които се обработват на най-голямото речно пристанище в страната, са въглища.

Терминалът Русе-център има три корабни места, от които може да се използва само едно за обслужване на пътнически кораби, става ясно от информацията в документите за обществената поръчка за избор на консултант за концесията. Там е записано още, че разположението на пристанището затруднява достъпа до него откъм сушата с кола. Освен това жп линията, която се явявала северна граница на порта, била допълнително препятствие за преминаването на автомобили.

Засега не се предвижда концесиониране на най-натоварения терминал на пристанището в Русе. Освен това от министерството на транспорта смятат да разширят порта, като подготвят проекти за изграждането на нов интермодален терминал, контейнерна площадка и зърнен терминал на пристанище Русе. Идеята е за тях да се иска европейско финансиране през следващия програмен период - 2014-2020 г. Прогнозната стойност е 13 млн. евро.

Пристанище Видин-юг също е товарно. Разположено е на площ от 48 дка и е предназначено за насипни и генерални товари, като се обработват основно въглища. Според отчета на държавното дружество Пристанище Видин за шестмесечието там са обработени над 74 хил. тона товари. Общите приходи за периода са 355 хил. лв., а печалбата е 50 хил. лв. и се дължи основно на услугите по съхранение на товари.

От министерството на транспорта търсят фирма, която да направи концесионен анализ и на пътническото пристанище в Несебър, което е част от пристанище Бургас. То се намира до стария град на Несебър. Това е единственото голямо пасажерско пристанище по Южното Черноморие, в което могат да влизат големи пасажерски кораби, пише в информацията за съоръжението. На пристанището, в Бургас, също се планира изграждането на круизен терминал като част от проекта "Супер Бургас".

Видяна общо: 904 рейтинг: 0.28





Journey.bg предоставя информацията от Вашите материали възможно най-точно, но не поема отговорност за причинени вреди или неудобства при ползването й. Препоръчваме преди да предприемете пътуване да потвърдите със съответните институции важната информация като: визов режим, застраховки, здраве и безопасност, митници, транспорт и пр.