Journey.bg - Българският туристически портал
Русская версия English version
Новини от бранша
Търсене


ПИШЕТЕ НИ !!!

За по-качествени туристически услуги
Редакцията не публикува само новини, които не са ни изпратени
Абонамент

Държава: 

Първите 36 хотела получиха марката за качество Автентична България

Дата: 01.11.2006

Новата марка за качество в туризма Автентична България беше присъдена на 36 хотела и къщи за гости от различни региони на страната. На церемония в Националната художествена галерия собствениците на туристическите обекти  получиха сертификатите си  лично от Майкъл Фриц, директор на мисията на Американската агенция за международно развитие ( ААМР)  в България.

Българска роза върху старинна тракийска монета и надпис Автентична България е знакът, който ще отличава сертифицираните обекти от местата, предлагащи унифициран масов туризъм. Обектите получават марката  в съответната степен: бронз, сребро или злато.

"Впечатлен съм от хората на България и от историята ви. Много от чуждите посетители се насочват към морето и ски курортите и пропускат да видят вътрешността на страната. С марката Автентична България ще гарантираме качество на туристическите услуги и ще накараме повече хора да посетят тези места", сподели пред гостите Майкъл Фриц. Той допълни, че проектът е важна стъпка към превръщането на България в уникална туристическа дестинация не само на Балканите, но и в Европа.

Финансирана от ААМР и разработена от Консорциум ВЕГА/БТД и туристическия бранш, програмата Автентична България има за цел да увеличи конкурентоспособността на българския туризъм и да помогне за  привличането на платежоспособни туристи, които търсят високо качество и различно преживяване.

"През последните 5-6 години свикнахме с констатацията, че туризмът  е един от най-бързо развиващите се сектори в България и сякаш се примирихме, че едновременно с това той стои затворен в рамката на масовия туризъм", заяви Александър Бабинов, директор на ВЕГА. Той цитира изследване на Световния Съвет за Пътувания и туризъм за 2006 година, според което България е едва на 105 място като дестинация с потенциал за развитие. За сравнение - Черна Гора е на първо място, Хърватска на пето, Босна и Херцеговина на 20-то място.

"Автентична България си постави за цел именно да промени този облик като подкрепи малките и средни предприемачи в туризма и разработи система за качество, която да гарантира на платежоспособния посетител по-различен и по-стойностен туристически продукт", допълни той.

Заместник-министър Ина Килева изрази институционалната подкрепа на Министерството на културата. "Този перспективен проект е израз на симбиозата между културата и туризма и може да даде начало на един бутиков туристически продукт, в който е отразено цялото природно, културно и историческо многообразие на България", заяви тя.

До края на годината се предвижда да бъдат оцени над 70 места за настаняване в цяла България. Поради големия интерес от бранша, програмата остава отворена за нови участници. Собствениците на такива обекти, трябва да заявят желание за участие в Консорциум ВЕГА.

Следващата година се предвижда в програмата да бъдат включени повече категории туристически обекти, включително заведения за хранене, за да се обогати предлагането в тази сфера.

Хотелите с марката Автентична България ще бъдат промотирани чрез специална Интернет страница, Пътеводител на автентичния туризъм и по време на специализирани национални и международни туристически изложения.

Марките за качество стават все по-популярни в признатите световни туристически дестинации. Те допълват държавните системи за категоризация, които вземат предвид минималните стандарти.

Марките за качество поощряват всичко онова, което повишава качеството на услугата и я прави оригинална и автентична. На-голяма тежест в системата за оценка имат  характеристики като гостоприемство, лично отношение, дизайн и атмосфера, кухня, връзки с местната общност и развлечения за туристите.

Дефиниция на автентичен

Напоследък, търсенето на "автентичност" стана важна световна тенденция. В областта на туризма  това се отнася до продукти и преживявания, които са алтернатива на това, което туристите могат да намерят в собствената си държава.  Те са оригинални и истински, не са развалени от имитации, нямат белезите на "масовост". Проучванията показват, че във все по-голяма степен потребителите вземат решение и купуват  въз основа на това колко са истински даден продукт или преживяване.

Автентична България е насочена към тези туристи, които търсят места за настаняване, които са малки, предлагат повече лично отношение при обслужването, където могат да видят  природа, традиции, занаяти и култура, различни от техните, да се срещнат с местни хора и  да опитат типична храна и напитки.

Знакът Автентична България

Многообразието в туристическото предлагане на България е отразено и в знака Автентична България. Той представлява смесица от различни влияния. Графичната роза подчертава най-популярния български символ  във форма, която съчетава естествената красота с елегантен, модерен стил. Отпечатана върху монета от съкровищата на древна Тракия, тя добива нов смисъл, отдавайки заслужено внимание на уникалното културно богатство на България. Монетата от различни благородни метали – бронз, сребро и злато, поражда усещане за качество и стойност.


За допълнителна информация:

Даниела Боянова
Тел. :02/ 954 80 71
GSM: 0888 355 034

Видяна общо: 162 рейтинг: 0.05





Journey.bg предоставя информацията от Вашите материали възможно най-точно, но не поема отговорност за причинени вреди или неудобства при ползването й. Препоръчваме преди да предприемете пътуване да потвърдите със съответните институции важната информация като: визов режим, застраховки, здраве и безопасност, митници, транспорт и пр.

 
главна | търсене | новини | за нас | реклама | за членове
Journey.bg | Туристически живот | Първите 36 хотела получиха марката за качество Автентична България
© 2000-2018 Journey.bg. Всички права запазени.