Journey.bg - Българският туристически портал
Русская версия English version
Новини от бранша
Търсене


ПИШЕТЕ НИ !!!

За по-качествени туристически услуги
Редакцията не публикува само новини, които не са ни изпратени
Абонамент

Държава: 

Как регулират туризма в САЩ

Дата: 28.02.2007

САЩ, дестинация номер едно по приходи от туризъм и номер три по брой на туристи, след Испания и Франция, се управлява на държавно ниво от офис от 30 служители (Office of Travel and Tourism Industries), подчинен на Администрацията за Външна Търговия (International Trade Administration), която от своя страна е подчинена на Департамента по търговия (US Department of Commerce). На федерално ниво се обсъждат закони, но бюджет за популяризиране на страната като туристическа дестинация няма. Всеки щат и община сами определят бюджетите за реклама на дестинацията си, средства за които се генерират от хотелската такса, която е различна във всеки щат, стана ясно след завръщането на Втората официална бизнес делегация от 47 български хотелиери в САЩ, организирана от Национален Хотелиерски Мениджмънт Клуб.

“Тепърва ще обобщаваме, анализираме и ще търсим приложение на професионалната информация, която получихме от американските ни колеги в Лас Вегас, Сан Франциско и Хонолулу, Хавай” коментира Илиян Иванов, председателят на Клуба. “Фактите, които ни направиха силно първо впечатление са:

  • високият процент членство на бизнеса в хотелските асоциации – 70-80%, у нас – 5%
  • държавата не субсидира участия в международни туристически борси, а отделните щати отделят средства от приходите от хотелска такса за щандове и реклама (например, щата Калифорния е решил да удвои  бюджета за реклама за 2007, от 25 на 50 млн. долара)
  • работодателите не са задължени да подписват трудови договори със служителите си, въпреки това текучеството е ниско. Бързата и ефективна нормативна уредба, съдебна система и самият трудов пазар регулират отношенията работодател-служител
  • в обектите на най-добрите работодатели липсват синдикати, обезмислено е съществуването на трета страна, която да регулира отношенията работодател-служител. Имахме срещи с мениджърските екипи на хотели, със средногодишно текучество на персонала под 1%.”

Обслужването в хотелите и ресторантите може да се характеризира с две думи – непрекъсната комуникация. Гостите се чувстват забелязани и обгрижени и никой не чака в безизвестност за каквото и да било повече от една минута. “Това се случва не по самоинициатива на служителите, а защото всеки е обучен по стандартите на обекта”, подължава Иванов. Работодателите в сферата на гостоприемството не разчитат само на образованието в учебните заведения (въпреки, че е с изключителна практическа насоченост). То се възприема като необходимият минимум. Всеки работодател сам непрекъснато обучава служителите си или наема външни професионални фирми за това.

За лични впечатления на част от делегатите:

Станислав Новаков, зам.-председател, Държавна агенция по туризъм – 02/933-58-11
Людмила Ненкова, изп. директор , в.к. Ривиера – 052/386-701
Ивелина Грозева, финансов директор, к.к. Албена – 0579-62-018
Жулиета Серафимова, маркетинг мениджър, Гранд хотел София – 02/811-08-88
Слава Каличкова, собственик, комплекс “Фенерите”, с. Кметовци – 0887-707-008
Радостина Василева, Зам.-председател на Съвета на директорите, ЦЗД „Орфей”, хотел Смолян – 0897-88-66-62
Свилена Генчева, маркетинг мениджър, в.с. Русалка - 0886-442-550

За повече информация:

Национален Хотелиерски Мениджмънт Клуб, тел. 02/868-03-08, 868-05-07, office@TourMarketing.org

Видяна общо: 837 рейтинг: 0.20





Journey.bg предоставя информацията от Вашите материали възможно най-точно, но не поема отговорност за причинени вреди или неудобства при ползването й. Препоръчваме преди да предприемете пътуване да потвърдите със съответните институции важната информация като: визов режим, застраховки, здраве и безопасност, митници, транспорт и пр.